Hogyan legyen hatásos hírlevelem?

Az utóbbi időkben az online vásárlási tér ugrásszerű növekedésnek indult, hiszen a fogyasztók számára minden elérhetővé vált ezen a felületen. Ezt egyre több vállalat előszeretettel kihasználja, így felmerül bennünk is a kérdés: Mi miért ne használnánk ki ezt a lehetőséget? Így ebben a cikkünkben szeretnék segítséget nyújtani ennek az elkezdésében.

Mint az ismert, az online marketing területe szerteágazó, cikkünk ezen belül a hírlevél készítésre fókuszál. Ennek segítségével a már meglévő ügyfélkörünknek – akik persze megadták email címes elérhetőségüket – tudunk releváns információkat, híreket, akciókat nyújtani. A hírlevél készítésének sok fajtája létezik: legyen szó például blogértesítőről, időzített üzenetről vagy akár kampánylevélről. Közös céljuk az, hogy minél többen elolvassák, valamint a küldött üzenet és annak tartalma elérje a célját. Néhány szabályra odafigyelve már is hatékonyabbá tudjuk tenni online levelünket. De mégis mik ezek a “szabályok”?

  1. Fordíts kellő figyelmet a Tárgymezőre!

Talán kimondhatjuk azt, hogy az olvasók többsége már itt elveszheti a bizalmat, hogy megtekintse a neki szánt üzenetünket, ezért kulcsfontosságú szerepet tölt be a tárgy pontos megfogalmazása. A hatásos tárgymező rövid, tömör és figyelemfelkeltő. Ha cselekvésre szeretnéd ösztönözni az olvasót – jelen esetben arra, hogy elolvassa a levelet – akkor a tárgy mező legyen minél érdekesebb és megkapóbb. Leghatékonyabb formái a kérdés, felszólítás, de akár tartalmazhatja a feliratkozó nevét is.

  1. Tagold a szöveget!

A kevesebb néha több, mondja a közmondás. Tehát gyakran jobb a dolgok mennyiségét illetően valamelyest visszafogottabbnak lenni, mert ez eredményezhet minőségjavulást. És ez miért is fontos? Ahhoz, hogy az olvasók kedvét ne vegyük el a tömény, száraz információktól, elsődleges feladat, hogy számára „olvasó barát” módon írjuk meg azt. Ha hosszabb a szöveg, akkor úgy kell széttördelni, hogy az egyes bekezdésekben a gondolatok időrendi sorrendben, logikusan következzenek. Mivel sok esetben az emberek csak átfutnak a főbb kulcsszavakon, gondolatokon és ez után dönti el, hogy elolvassa-e a teljes e-mailt vagy sem. Ha viszont tagolt szöveget kap az olvasó, akár átugorhat néhány mondatot, ami számára nem olyan fontossággal rendelkezik.

  1. A szöveged legyen célravezető!

Két szóval tudjuk reprezentálni a választ: Releváns tartalom. Tehát olyan dologról írj, amit feliratkozóid várnak tőled. Azaz ne a vállalatról, sokkalta inkább a termékeiről/szolgáltatásairól, azok előnyeiről, használatáról írj. Jó példa lehet akár egy termékújítás, akciók, promóciók, kampányok. Minden bizonnyal ez a folyamat még nagyobb odafigyelést igényel, így azt ajánljuk, hogy az első lépés mindig az legyen, hogy megfogalmazzuk magunkban levelünk tartalmát és annak az olvasók felé szánt üzenetét.

  1. Tesztelj!

Egy hírlevél egyik legfontosabb alapköve a tesztelés. Folyamatosan tesztelni kell, mire eljutunk a végleges állapotig. Ez mindenképp türelemjáték számunkra, hiszen nem tudhatjuk, hogy olvasóink milyen stílusú, hangulatú levelet preferálnak jobban. Szerencsénkre a hírlevél küldő programok mindegyike statisztikai adatokat készít egy-egy hírlevéllel kapcsolatos információkról, így ellenőrizni tudjuk, hogy mekkora sikert ért el egy üzenetünk. Fontos megemlíteni, hogy napjaikban sem túl magas a konverziós ráta (az olvasók milyen arányban nyitották meg levelünket/ kattintottak a levélben lévő tartalmakra) viszont ha ki tudjuk tapasztalni, hogy saját feliratkozóink számára mely tartalmak a leghasznosabbak és ezeket a statisztikai adatokkal összevetjük, máris nagyobb előnnyel rendelkezünk a versenytársainkkal szemben. A teszteléshez célszerű hírlevél küldő rendszert használni

  1. Ragadd meg az első benyomást!

Végül pedig, az előző pontot továbbgondolva, fontos szabálynak tekinthető a kellő grafikai stílus létrehozása, hiszen ez segíti elő a vállalat azonosíthatóságát, valamint az olvasó számára egy kellemes hangulatot kelt, amivel a folyamatos aktivitását erősíthetjük meg a jövőre nézve. Mivel minden ember számára fontos, hogy a megnyitott levélben egy könnyen „emészthető” tartalmat kapjon, így előtérbe kell helyeznünk a vizualitást, amivel elősegítjük az olvasónk kedvének fokozását. Ennek fontos alapja a desing kialakítása: ezek közé tartozhat például a színek kiválasztása.
Jegyezd meg: Kerüld az úgy nevezett „rossz színeket”! Például a piros színt kutatásokkal bizonyították, hogy az olvasó számára negatív hatást kelt. Válassz kellemes, letisztult, tiszta színeket, mivel ezek keltenek egy barátságos impulzust az olvasók felé.